O godzinie 10.00 zmagania rozpoczęło czternaścioro świetnie przygotowanych młodych czytelników z klas I-III, odpowiadając na pytania dotyczące przygód sympatycznego choć mało nierozgarniętego misia i jego przyjaciół zamieszkujących Stumilowy Las.
Sześciu czytelników z kolejnej kategorii – klas IV-VI – musiało się wykazać wiedzą na temat perypetii Adama Cisowskiego – bohatera powieści Kornela Makuszyńskiego „Szatan z siódmej klasy”. Pewnym rozczarowaniem była nieobecność w tej kat. uczniów Szkoły Podstawowej w Skrzeszewie, której patronuje autor kultowej książki dla młodzieży.
Czworo, a w zasadzie troje gimnazjalistów startujących w tej edycji Konkursu (czwartym uczestnikiem była szóstoklasistka Marta Zomkowska ze Szkoły Podstawowej im. Stanisława Moniuszki w Łajskach, za co należą się jej wyrazy uznania!) musiało popisać się znajomością „Mitologii” Jana Parandowskiego – dzieła zapewne obszernego i wielowątkowego, ale ze względu na prostotę stylistyczną i popularność treści przystępnego dla młodego czytelnika.
Wszyscy uczestnicy Konkursu otrzymali pamiątkowe dyplomy i tabliczkę czekolady, a zdobywcy I, II, III miejsc nagrody książkowe. Ponadto każdy z uczestników mógł ze sobą zabrać tyle słodyczy, ile zdobył poprawnie odpowiadając na zadane pytania.
Wyniki w kat. klas I-III:
1. Cezary Jagodziński, SP im. Kornela Makuszyńskiego w Skrzeszewie
2. Bartłomiej Zakrzewski, SP im. Kornela Makuszyńskiego w Skrzeszewie
3. Zofia Chodkowska, SP im. Bronisława Sokoła w Olszewnicy Starej
3. Jakub Kunisz, SP im. Józefa Wybickiego w Janówku
Wyniki w kat. klas IV-VI:
1. Michalina Niemyjska, SP im. Stanisława Moniuszki w Łajskach
2. Amelia Wójcik, SP im. Tadeusza Kościuszki w Wieliszewie
3. Karol Siuda, SP im. Tadeusza Kościuszki w Wieliszewie
Wyniki w kat. klas gimnazjalnych:
1. Wiktoria Donarska, Gminne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Wieliszewie
2. Filip Piotrowski, Gminne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Wieliszewie
3. Marta Zomkowska, SP im. Stanisława Moniuszki w Łajskach
Tegoroczną edycję rozegrano bez wyszczególnionego etapu szkolnego, co w intencji organizatorów miało odciążyć szkoły oraz umożliwić udział w konkursie każdemu zainteresowanemu czytelnikowi, który zgłosi chęć startu w swojej bibliotece. Ruch ten jednak zadziałał odwrotnie i przyniósł spadek zainteresowania Konkursem. Jak zauważyły panie bibliotekarki nadzorujące przebieg rekrutacji uczestników, dzieciom potrzebna jest dodatkowa motywacja w postaci szkolnych eliminacji. W przyszłym roku powrócimy więc do dotychczasowej formuły przewidującej etap szkolny.