„Polowanie na łosia” podobnie jak poprzednia produkcja teatralna Fundacji Garnizon Sztuki porusza ważne tematy społeczne. O ile w komediodramacie Harasimowicza były to kwestie szeroko pojętej akceptacji i tolerancji, o tyle sztuka Walczaka traktuje o uniwersalnej potrzebie wolności, konflikcie pokoleń i kryzysie towarzyszącym wchodzeniu w dorosłość oraz zagubieniu człowieka we współczesnym świecie.
Eliza i Konrad przygotowują uroczystą kolację dla rodziców dziewczyny. Zamierzają poinformować ich o swoich zaręczynach. W trakcie przygotowań zjawia się niespodziewanie były terapeuta i jednocześnie kochanek dziewczyny. Wybucha gwałtowna awantura, która kończy się próbą morderstwa. Niedoszły trup zostaje schowany w szafie, a rodzice już dzwonią do drzwi...
„Polowanie na łosia” Michała Walczaka, jednego z najciekawszych dramatopisarzy młodego pokolenia i twórcy kultowego już dziś „Pożaru w burdelu”, to czarna komedia romantyczna z kryminalnym akcentem. Humor przeplata się tu z grozą, groteska z realizmem – Walczak znakomicie żongluje konwencjami, łączy różne style i gatunki a reżyserujący widowisko Grzegorz Chrapkiewicz doskonale podaje je widzowi, odpowiednio dawkując ironię, metaforę i zabawę.
OBSADA:
Konrad – Antoni Pawlicki
Eliza – Agnieszka Więdłocha
Romuald – Piotr Cyrwus
Myszka – Maja Barełkowska
Jarosław Past – Łukasz Konopka
autor: Michał Walczak
reżyseria: Grzegorz Chrapkiewicz
Premiera spektaklu miała miejsce 8 grudnia 2017 r., w ramach projektu IMKA Light. Partnerami spektaklu są Deutsche Bank, H&M, Stroer oraz patron medialny – Gala.
O Fundacji GARNIZON SZTUKI
Fundacja GARNIZON SZTUKI została założona w maju 2014 roku przez Grażynę Wolszczak i Joannę Glińską. Od tego czasu realizuje projekty z obszaru kultury i sztuki. Głównym celem Fundacji jest tworzenie takich wydarzeń z obszaru kultury i sztuki, które umożliwią swobodny dialog z publicznością, będą otwartym polem twórczym dla artystów, mecenasów kultury i różnych środowisk społecznych chcących angażować się w szerzenie wartościowych idei. Spektakl „Pozytywni” wg scenariusza Cezarego Harasimowicza był pierwszą teatralną produkcją Fundacji Garnizon Sztuki zrealizowaną w ramach kampanii Projekt Test oraz MAC AIDS FUND przy wsparciu Fundacji Edukacji Społecznej. Partnerem strategicznym spektaklu był H&M.