Jesteś tutaj:

Główna treść strony

Jury 6. edycji Konkursu w ramach Festiwalu Poezji Śpiewanej "Kraina Łagodności"

Przedstawiamy Jury tegorocznej - 6. edycji - Konkursu Poezji Śpiewanej "Powrót do Krainy Łagodności", w składzie którego zasiądą: Justyna Stępień-Grozdew (w jury po raz pierwszy), Rafał Grozdew (w jury po raz czwarty) i Piotr Brymas (w jury od pierwszej konkursowej edycji).
Piotr Brymas
O sobie jak zwykle skromnie: poeta, autor tekstów do piosenek Daniela Gałązki Z Zespołem, Lory Szafran i innych. Dobry duch Konkursu - jest z nami po raz szósty, od pierwszej edycji.

Justyna Stępień-Grozdew
Sopranistka, solistka Warszawskiej Opery Kameralnej i Polskiej Opery Królewskiej. Absolwentka Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Ze sceną operową zżyta od wczesnych lat dzieciństwa – debiutowała na scenie w wieku 8 lat w Operze w Bydgoszczy pod batutą Enrica de Mori, dyrygenta La Scali. Na deskach Opery Narodowej w Warszawie zadebiutowała partią Stelli w operze „Chopin Giacomo Orefice”. Jako śpiewaczka i aktorka występowała na deskach Teatru Narodowego w Warszawie (m.in.: „Noc listopadowa”; „Saragossa”; „Umowa, czyli łajdak ukarany”). Koncertuje na najważniejszych scenach muzycznych i operowych w Polsce (m. in.: Opera Narodowa w Warszawie, Polska Opera Królewska, Warszawska Opera Kameralna, Filharmonia Narodowa, Studio Koncertowe Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego, Teatr Stanisławowski, Zamek Królewski w Warszawie). Odbyła liczne tournée poza granicami kraju m.in. Japonia, Korea, Niemcy, Belgia, Hiszpania, Holandia, Liban, Francja, Rosja, Litwa, Węgry i in. koncertując w najbardziej znamienitych teatrach operowych świata. Jako solistka wraz z zespołem Warszawskiej Opery Kameralnej pod dyr. Władysława Kłosiewicza nagrała albumy muzyczne (m.in.: „L’Euridice Jacopo Peri” oraz „Cud mniemany czyli krakowiacy i górale” Jana Stefaniego). Wystąpiła w nagraniach płytowych Studio Buffo w musicalu Romeo i Julia Janusza Stokłosy oraz w projekcie „Etnofonie Kurpiowskie. Tribute to Szymanowski and Skierkowski” pod kier. Weroniki Grozdew-Kołacińskiej (nominacja do prestiżowej nagrody polskiego środowiska muzycznego Koryfeusz Muzyki Polskiej). Wzięła także udział w nagraniu oratorium „Miserere” Johanna A. Hassego pod batutą Andrzeja Borzyma, a także w nagraniu Requiem Johna Ruttera pod batutą Jana Miłosza Zarzyckiego (album nominowany do nagrody Fryderyk). W 2016 r. otrzymała w Paryżu nagrodę Orphee d’Or za najlepsze nagranie dzieła o tematyce religijnej „Missa solemnis in B minor” Ignaca Rittera von Seyfrieda. Podczas jednego z najważniejszych wydarzeń muzycznych – Festiwalu Mozartowskiego Warszawskiej Opery Kameralnej, śpiewała najważniejsze pierwszoplanowe role wokalne w operach i oratoriach. Ze względu na szerokie możliwości wokalne i interpretacyjne wykonywała z powodzeniem repertuar od baroku po utwory muzyki współczesnej w towarzystwie zespołów kameralnych, orkiestrowych i alternatywnych. Koncerty z jej udziałem były transmitowane zarówno przez radio jak i telewizję. Śpiewała dla szerokiej i wielotysięcznej publiczności (plenerowe wystawienie oper W. A. Mozarta „Don Giovanni” i „Czarodziejski flet”), jak też podczas koncertów kameralnych. W swoim bogatym dorobku wokalnym ma większość dzieł operowych i oratoryjnych W. A. Mozarta, ponadto oratoria, kantaty, msze i motety: J. S. Bacha, G. Haendla, G. B. Pergolesiego, A. Vivaldiego oraz pieśni: P. Czajkowskiego, S. Rachmaninowa, F. Liszta, R. Schumanna, F. Schuberta, F. Chopina, S. Moniuszki, K. Szymanowskiego, a także dzieła kompozytorów współczesnych: R. Palestra, Z. Rudzińskiego, P. Łukaszewskiego, S. Moryto, J. Ruttera, A. Pärta, L. Możdżera. W swojej karierze występowała pod batutą takich dyrygentów jak: Enrico de Mori, Helmuth Rilling, Grzegorz Nowak, Antoni Wicherek, Władysław Kłosiewicz, Ruben Silva, Kai Bumann, Zbigniew Graca, Dawid Runtz. Współpracowała także ze znakomitymi reżyserami, takimi jak: Kazimierz Dejmek, Jerzy Grzegorzewski, Jacques Lassalle, Ryszard Peryt, Michał Znaniecki, Jarosław Kilian. Wielokrotnie była jurorem konkursu piosenkarskiego „Tulipanada”. W jury naszego Konkursu po raz pierwszy.

Rafał Grozdew
Tenor liryczny z możliwościami koloraturowymi. Absolwent Akademii Muzycznej w Gdańsku w klasie dr.hab. Wiesławy Maliszewskiej prof. A.M. Przed podjęciem studiów wokalnych współpracował z kameralnym chórem Violetty Bieleckiej Cantica Cantamus, zdobywając nagrody na prestiżowych festiwalach ("Gaude Mater") oraz występując m.in. w Filharmonii Berlińskiej (premiera monumentalnego dzieła Ernsta von Kameke ku czci ofiar Holocaustu "Der Tyranos" (1998). Współpracował również z zespołem muzyki dawnej Marka Toporowskiego, chórem Sine Nomine oraz Capella Gedanensis. W 2002 został laureatem konkursu Polskiej Muzyki Wokalnej w Warszawie. W trakcie studiów zadebiutował na scenie rolą Gherarda w operze G. Pucciniego "Gianni Schicki" i rolą Bastiena w "Bastien und Bastienne" W. A. Mozarta . Brał udział w "Koncercie Młodych Talentów" w mieście Hel. Jako jeden z najlepszych dyplomantów wystąpił w cyklu promującym młodych śpiewaków „Muzyczne Forum Młodych". Współpracuje z solistami Warszawskiej Opery Kameralnej, grając Stacha w spektaklu "Cud mniemany, czyli Krakowiacy i Górale" J. Stefaniego. Wykreował postać Ozia – głównego bohatera opery "Betulia Liberata" W. A. Mozarta oraz tytułowego Xerxesa w operze G. F. Haendla. Wspólnie z Państwową Operą Bałtycką i Alber Concert Theater odbył europejską trasę koncertową, wcielając się w postać Valzacchiego w "Kawalerze Srebrnej Róży" R. Straussa. Z Operą Bałtycką wystąpił w spektaklu "Zakochany Mozart" w ramach "Świętojańskich Nocy Operowych". Koncertował na deskach teatrów europejskich (m.in.: Stadttheater, Kurtheater Baden, Stadt Theater, Theater Winterthur, Theatre Vevey w Szwajcarii, Theatre d’Esch w Luxemburgu, Spiel und Worms oraz Neues Theater w Niemczech, Kultur Center, Hering Theater, Musikteatert Vejle, Albertslund Musik Teatert w Danii). W Teatrze Narodowym wykonuje partie wokalne w spektaklu "Umowa czyli łajdak ukarany" P. de Marivaux, w reż. J. Lassalle. W Teatrze Polskim śpiewa "Missa Criola" A. Ramireza. Podczas obchodów Roku Polskiego we Francji - Nova Polska (pod patronatem prezydentów J. Chiracka i A. Kwaśniewskiego oraz Instytutu Adama Mickiewicza) wykonywał "Magnificat" M. J. Żebrowskiego. Artysta ma swym koncie liczne koncerty oratoryjne (m.in. "Messiah" G.F.Haendla) i spektakle pod batutą takich dyrygentów jak: E. Manke, J. Przybylski, P. Kos-Nowicki, J. Rogala, występy na festiwalach (m.in. "Musica Sacra" w Gdyni, "Moniuszkowski Festiwal Podlasia") oraz intensywną działalność koncertową w Filharmonii Gdańskiej, Filharmonii Poznańskiej, Filharmonii Łomżyńskiej, Filharmonii Świętokrzyskiej, Filharmonii Słupskiej i Filharmonii Szczecińskiej. Równolegle z klasyczną działalnością koncertową od kilku lat tworzy awangardowe projekty muzyczne na pograniczu stylów, współpracując z muzykami ludowymi, folkowymi i jazzowymi - laureatami prestiżowych nagród Polskiego Radia, Radia BBC, nominowanymi i uhonorowanymi nagrodą "Fryderyk" (min.: z muzykami Kapeli ze Wsi Warszawa, Swoją Drogą, Kapeli do Szymanowskiego, DesOrient, Varsovia Manta, Ars Nova, M. Pomianowską, W. Pulcynem, M. Cierlińskim). Jest jednym z najmłodszych jurorów na konkursach wokalnych (m. in. Międzynarodowy Konkurs Wokalny im. Giulio Perottiego w Ueckermünde w Niemczech). W jury Konkursu po raz czwarty.
Umieszczono: 10.10.2018 r., godz. 14.44